Flashback: iPad nije samo veliki iPhone, ali nikada nije ispunio svoj potencijal

U prvih 10 godina iPhone je dosegao 1,2 milijarde prodanih primjeraka. IPod je uspio s 300 milijuna jedinica (usporedbe radi, Sony je prodao 50 milijuna Walkmana u prvih 10 godina). Oni su revolucionirali pametnu i prijenosnu glazbenu industriju. Ove godine iPad puni 10 godina i iako je prodan u više od 400 milijuna jedinica, nova era računalstva koju je obećala nikada nije stigla.

Kada je Steve Jobs 2010. godine predstavio originalni iPad, mnogi su ga otpisali kao samo “veliki iPhone”. No, Jobs je bio nepokolebljiv da ovo nije ni iPhone ni MacBook bez tipkovnice, on je zauzimao segment koji je između pametnih telefona i prijenosnih računala.

Takozvano "post-PC era" koje je najavilo promijenilo bi navike stare poput čitanja novina i revolucioniralo bi način na koji ljudi konzumiraju i proizvode sadržaj. To je bio cilj, u svakom slučaju, Apple je postigao samo polovicu.

 

Veliki 9,7” zaslon na tabletu imao je rezoluciju od 768 x 1024 piksela, što ga čini oštrijim od vašeg tipičnog prijenosnog računala tog dana. Omjer stranica 4:3 bio je izvrstan za čitanje dokumenata i članaka na webu (zapravo, tablet se reklamirao kao spasilac novina).

Ljudi su čak rado koristili aplikaciju Netflix kako bi sustigli svoje omiljene emisije, nema veze što je većina njih snimljena u 16:9. Prenosivost iPada i dugo trajanje baterije više su nego nadoknadili neusklađenost u omjerima.

 

iPad je bio i ostaje sjajan način konzumiranja sadržaja. Ali ono što nikad nije bilo ispravno je stvaranje sadržaja.

Pokrenut je s iOS-om 3.2, koji jednostavno nije bio spreman za veliki ekran. Nedostajalo mu je osnovnog multitaskinga, a kamoli multitaskinga na podijeljenom ekranu. Apple je promijenio izgled aplikacija tako da više korisničkog sučelja stane na zaslon, npr. aplikacija Mail bi popis e-pošte smjestila u vašu pristiglu poštu s lijeve strane, a trenutno otvorenu e-poštu s desne strane. Unatoč tome, produktivnost je bila ograničena u usporedbi s prijenosnim računalima.

Apple A4 imao je jednojezgreni CPU i bio je spojen na samo 256 MB RAM-a. Za razliku od današnjih Appleovih čipseta, A4 nije bio spreman za velike količine, tako da je zamjena prijenosnih računala za ozbiljan posao bila težak zadatak.

 

Čak i da ste mogli živjeti s jednom po jednom aplikacijom, tipkanje je bilo muka – tipkovnica na dodirnom zaslonu možda je bila gotovo pune veličine, ali postavljanje tableta na stol i tipkanje trebalo je dosta privikavanja.

Nije bilo olovke za korištenje s prepoznavanjem rukopisa, koja će doći kasnije zajedno s poklopcima tipkovnice. Gledajući trenutnu iPad stranicu na Apple.com, vidjet ćete da su tipkovnica i olovka u velikoj mjeri predstavljeni – iPad je trebao pobijediti prijenosna računala, ali je na kraju postao jedan od njih.

 

Proizvođači Androida pokušavali su se natjecati s iPadom, ali su uvijek bili "također ranci". Danas se većina tvrtki niti ne zamara tabletima, u najboljem slučaju imamo Samsung ili Huawei tablete s više vrhunskih specifikacija s vremena na vrijeme. Neuspjeh Android tableta zasjenjen je katastrofom koja je bila Microsoftov odgovor – bacanjem Windows korisničkog sučelja testiranog u borbi u korist Metro UI na Windows 8.

Da budemo pošteni, tableti Surface sada su popularni za Microsoft, a Apple je usvojio poklopce tipkovnice koje su pioniri. Ipak, korištenje Windowsa sa zaslonom osjetljivim na dodir nikada nije poraslo u velikoj mjeri, bilo na telefonima, tabletima ili prijenosnim računalima.

 

PC industrija nije previše vruća, 2019. je bila prvi put da je prodaja porasla u 7 godina. Ali predviđanja analitičara nisu previše povoljna ni za tablete. Očekuje se da će Appleovo poslovanje s nosivim uređajima (Watch + AirPods) premašiti kombinirani prihod iPada i Maca do kraja ove godine.

Canalys procjenjuje da će 2023. godine tvrtke isporučiti 726 milijuna pametnih Bluetooth slušalica, u odnosu na 490 milijuna jedinica ove godine. A Apple je već sada vodeći brend u ovom segmentu.

IPod je promijenio industriju i učinio Apple ogromnom profitabilnom tvrtkom. iPhone je učinio isto, osim u još većim razmjerima. iPad je, međutim, snažan proizvod, ali nije "sljedeća velika stvar" iz Cupertina. Čini se da će sat, AirPods i usluge biti ono što će nositi Apple u sljedećem desetljeću.

Izvor: gsmarena.com

 

Sms.hr